Dziś mam dla Was ciekawy przepis z wykorzystaniem cukinii, u nas leczo i placki już się trochę przyjadły, więc musiałam wymyślić coś innego. Padło na faszerowane cukinie z pysznym mięsem mielonym, wbrew pozorom robi się je szybko i co najważniejsze - są bardzo smaczne :)

  • 2 duże cukinie
  • 500 g mięsa mielonego (u mnie łopatka wieprzowa)
  • cebula
  • 5 szt. pieczarek
  • papryka konserwowa
  • pomidor malinowy
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz, wegeta
  • ok. 3 łyżek oleju
  • 20 dag sera żółtego
Cukinię dokładnie myjemy, przekrawamy na pół i najpierw nożem wycinamy gniazdo nasienne, a następnie delikatnie łyżką wybieramy środek - nie róbcie tego jednak za głęboko. Środek z dużymi pestkami wyrzuciłam, a ładny miąższ skroiłam w kostkę i wykorzystałam do farszu. Cukinię ze wszystkich stron smarujemy olejem, umieszczamy na blaszce i posypujemy środek pieprzem i wegetą. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i podpiekamy przez 15 minut w 160 stopniach.
W tym czasie przygotowujemy farsz - na dnie grubego garnka rozgrzewamy olej, dodajemy pokrojoną cebulkę i smażymy. Następnie dodajemy mięso i dusimy aż puści całkiem sok i zacznie się podpiekać. Dodajemy pokrojony w kostkę miąższ z cukinii, paprykę konserwową i pomidora. Doprawiamy solą i pieprzem. Na koniec dodajemy 2 łyżeczki koncentratu i wyłączamy farsz. 
Można go nakładać do cukinii na gorąco lub jeśli przygotowujecie danie wcześniej zaczekać aż ostygnie i faszerować zimnym mięsem. Cukinie z nadzieniem umieszczamy w piekarniku na 20 minut w 170 stopniach, po tym czasie wyłączamy i posypujemy startym żółtym serem. Smacznego :)


Brak komentarzy: